09 Kasım 2015

Bıktıran soru: Ela'da problem var mı?

Malumunuz eşimle ben işitme engelliyiz. Ne zaman yeni bir yere gitsek herkesin gözü eşimin işitme cihazına kayıyor. Ya da benim işitme cihazımın olmadığını gördüklerinde işaret dili ile iletişim kurmaya çalışmaları. Dudak okuyorum ben konuşun siz ben anlarım diyorum. Ki eşimle beni kardeş zannedenler çoğunlukta. '' ahh yazık iki kardeş te duymuyor'' diyen oldu..
Hayır biz kardeş değiliz evliyiz dediğimizde gelen ilk soru '' Çocuğunuz var mı?''
Evet var
Onda bir sıkıntı yoktur umarım.
Yok Allah'a şükür diyoruz. Tamam  bunlar tanımıyor bizi meraktır normaldir der geçerim..
Yakın çevremin soruları daha çok incitici..
Facebookumda Fi tarihten kalma arkadaşlarım mesaj atıyor (fi dedim çünkü samimi olmadığım arkadaşlarım işi düşünce yazanlar yani)
-selam Kerimecim nasılsın?
-İyiyim sen nasılsın?
-Şey canım ben bişey soracaktım da.
-Buyur tabi.
-Senin işitme engelli olduğunu biliyorum eşinin de işitme engelli olduğunu öğrendim şu kişiden. Aklıma Ela geldi. Ela sağlam değil mi? Sadece merakımdan soruyorum. (burda alttan alttan bize çürük diyor gibi geldi)
-Hayır çok şükür Ela sağlam merak etme sen. Anne ve babası çürük olan her çocuk çürük olacak diye bir kaide yok değil mi canım?
-Esrağfurullah öyle demek istemedim..
(Ela ile nasıl anlaştığım merak konusu onu ayrı yazıda anlatacağım)

Aynı konuşma yüzlerce kez tekrarlanmıştır. Bir de daha önce dediğim gibi her insan annesinin karnından özürlü doğmuyor.. Hastalık-kaza denen birşey var. Doğuştan işitme engelli değiliz biz sonradan olmuş birşey. Havale-Mememjite bağlı olmuş birşey Allah'ın takdiri yani. Anne ve babasında şu özür varsa çocuk öyle doğacak değil yani.
Bir örnek vereyim
Babamın arkadaşı var bedensel engelli. Eşi de kendisi gibi bedensel engelli.
Bir çocukları var adı Feyza. Bir dönem benim öğrencimdi (ana sınıfında staj yaptığım dönem) maşallah çok tatlı sağlıklı da. Anne ve babası öyle diye kendisi de öyle doğacak değil değil mi? Umuyorum ki onlara da bu soruyu sormamışlardır. Çok kırıcı oluyor.
Bu soruyu sorarken biraz empati diye düşünüyorum yine.
Heee bir de her işitme engelli insanları tanımıyorum herhalde.
Geçenlerde cemaatten bir abla mesaj attı.
Kerimecim benim dayımın oğlu işitme engelli evlenmek istiyor kız bulamıyoruz yardım eder misin? Var mı tanıdığın dedi.
Ay kusura bakma abla ben çöpçatan mıyım aşk olsun. Birde ben işitme engelliyim diye tanıdıklarımın da işitme egngelli mi olması lazım? Biliyorsun ben İşitme engelliler okulunda okumadım haliyle öyle bir arkadaşım veya tanıdığım yok. dedim.
Ay canım benim kıyamam ben sana dedi ve gitti.
Allahım sabır dedim ben de...

Evet bugün yine keçilerim geldi yazıp rahatlamak istedim. Umarım sıkmamışımdır..
Selametle...

15 yorum:

  1. hayır Ela nın işitme engelli olup olmamasının soran kişiye ne gibi bir katkısı var cok merak ettim şaka gibi bu insanlar ya. Hangimizin yarın için garantisi var ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ela işitme engelli olsaydı acınma duygusu artacaktı yani :D :D

      Sil
  2. İlahi Kerimee,canım benim çok haklısın ama bunların önüne de bizim toplumda geçmek çoook zor,,,Hep bir merak...o olmasa soracak başka şeyler bulurlar hiç merak etme,bana da sürekli ne zaman emekli olacaksın diye soruyorlar ve ben bu soruya sinir oluyorum, en verimli çağdayım niye emekli olayım ki diyorum,daha emekliliğim gelmediği halde...Bazen öyle acımasızlaşıyorlar ki bu konuda sizin yüzünüzden gençler boş kalıyor diyorlar....Hiiççç canını sıkma canım,başkasına müdahele ,mahalle baskısı konusunda çoook yol almamız gerekiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yahu emekli olduğunda ne değişecek? çalışan, öğrencilerine ders anlatan sensin onlar değil. uyuz oluyorum ya. Sizin yüzünüzden gençler boş kalıyor diyenler hangi çağda merak ediyorum. E öyleyse bizim şeflerimiz emekli olsunlar o zaman :D

      Sil
  3. Tuhaf milletiz vesselam, sırf acımak için kendimize ve karşımızdakine eziyet etmekten vazgeçmiyor hatta hoşlanıyoruz. Tövbe tövbe. Seninde alışmış olman gerekiyor Kerime imkanı yok bu millet vazgeçmez bu huyundan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bakarsan ben alıştım... Alıştım ama yine de çok kırıcı ben çok alınganım...

      Sil
  4. İnsanlar hep densiz sorular soracaklar ve yorum yapacaklar bizde sinir olacağız hiç değişmeyecek :) örneğin:

    -ne güzel kızsın zayıflamayı hiç düşünmüyor musun?
    -üniversiteli kızsın sevgilin varmı?
    -hımm anladım ama zayıflasan hemen bulursun
    -şimdi böylesin evlenip çocuk doğurduğunda ne olacak az zayıfla
    -evden çıkmıyorsun bir derdin mi var? Oğlan meselesi mi?
    -ekmek yeme birde bir kür önereyim sana

    Israrla sordukları sorular benzer ama hasta olabileceğim veya böyle mutlu olduğum ayrıca hayatımda bir erkek olmadan yaşayabileceğimi anlamıyorlar. Onları böyle kabullendim yazık onlarada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şişmansan vucut senin vucudun onlara ne yani? yemek yeme kür önereyim diyetisyen misin sen? ne biliyorsun belki de ilaç kullanıyorsundur belki de kortizon iğnesi, belki de Allah vergisi? kabullenmemiz lazım bir şekilde ama çok kırıcı oluyorlar gerçekten :(

      Sil
    2. Onların her söylediğini taksaydık ömür geçmezdi :) kırıcı olsalar bile kızının bir gülümsemesi bütün tasanı alıp görüyordur :)

      Sil
  5. Allah sabır versin ne diyeyim ki.İnsanlar böyle karşısındakini düşünen çok az sayıda insan var.Böylelerini gördükçe tepem atıyor.

    YanıtlaSil
  6. Boşver canım ya bizim insanımız böyle maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok kırıcılar ama.. eskisi gibi pek takılmıyorum :)

      Sil
  7. insan oğlu olarak hep olumsuz olmaya alışığızya artık ona bağlıyorum azcıkta karşı tarafı düşünüpte konuş demi ama malesef yok yani iyi yapmışın dök içini rahatla :) :)

    YanıtlaSil